Vi som aldrig sa hora

Igår var jag på författarbesök på universitetet, Ronnie Sandahl. Han som skriver krönikor i Aftonbladet och nyss kom ut med boken "Vi som aldrig sa hora".
Jag läste ut den under en tågresa till Göteborg, och när jag under resans gång passerade Falköping var jag bara tvungen att le - boken utspelar sig nämligen i Falköping.
Den är skriven på ett vackert eftertänksamt språk, och är samtidigt lättläst. Boken växlar nutid med tillbakablickar, och det är just de tillbakablickarna som jag tycker är mest spännande och vill veta mer om. Det ät tre killar i 20-årsåldern som är huvudpersoner i boken. Det finns några framträdande tjejer också, men de berättas det bara ytligt om. Wilma till exempel tycker jag var en mycket fascinerande karaktär som jag skulle vilja få veta mer om.
Ronnie sa igår under besöket att det ska bli en film av boken och i den kommer Wilma utvecklas mycket mer. Det ser jag fram emot.


Saknar fortfarande tågluffen onormalt mycket. Vad hänt? Tänkte lägga in fler bilder men upptäckte att jag visst bara har dem i Stockholm. Så det blir lite bilder från Elsas 20-årsfest där det vimlade av allehanda serie- och sagofigurer!


Blandade figurer (födelsdagsbarnet i orange hår)


Herr och fru Pigg

Kommentarer
Postat av: jenny

äsch det är normalt att sakna bättre tider nu när det är gråttt o åter grått härhemma. :)

Postat av: malin

hahaha, ja om man föreställer mig att "cykla för fort på cykel" så blir det ju väldigt komiskt ;)

kul att du uppdaterat lite mer nu, gör de oftare ;) ses eventuellt imorgon om du också ska göra örebro osäker (utgång)

2008-02-15 @ 13:47:31
URL: http://mallie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback