Ge mig mina 95 minuter tillbaka!

Okej, jag sa ju att jag skulle recensera Hostel, och jag är inte den som ger tomma löften, så här har ni...

Först en liten sammanfattning som inledning. *harkel*  Hostel var den sämsta, vidrigaste, och mest poänglösa film jag sett, någonsin. Det var 95 totalt bortslösade minuter. Att sitta och pilla navelludd hade varit mer givande.
Ni förstår kanske vart jag vill komma?

Den handlar alltså om tre killar, en islänning och två amerikanare som har semester och luffar runt i Europa. I den första delen av filmen gör de i stort sett inget annat än röker på och knullar. (Ursäkta språket.) Det är nästan imponerande hur många ursäkter kåtbocken till regissör (Eli Roth) hittar för att stoppa in nakna bröst överallt.

Så får de höra om ett vandrarhem i Slovakien där det i princip finns drivor av tjejer som bara väntar på att få lägga upp benen för första bästa utlänning. Sagt och gjort, de tar sina ryggsäckar och åker dit snorren pekar, i detta fall rakt mot Slovakien.

De inkvarteras på vandrarhemmet och går ner till spa-avdelningen, där folk går runt halvnakna och ler förföriskt mot varandra. Och med folk menar jag långa, smala, kurviga tjejer.

Man ska ju inte avslöja för mycket i en recension men då brukar syftet vara att locka folk till att se filmen, vilket definitivt inte är mitt syfte, men jag ska ändå inte berätta om slutet, bara för att det helt enkelt inte är värt det.

Vad som händer härefter är att två av tjejerna raggar upp dom och så försvinner dom. Ooh, spännande. Inte. De försvinner och här flippar det ur totalt. De hamnar i en tortyrkammare, utrustad med tänger, saxar, skalpeller, yxor och motorsågar. Sen får man se när de torteras. Blod, äckel och vidrighet.

Ja det är inte mycket mer än så jag kan säga. Bara detta: Se den inte!  Se någon bra film istället. Höstlegender, Crash, En långvarig förlovning eller vilken film som helst med Johnny Depp. Alla sevärda!
Bara inte Hostel. Det är inte värt det, tro mig.
Det är fan i mig inte nyttigt att titta på såna filmer, vad kan någon möjligen få ut av det?!

Det är ett under att den fått betyget 6.1 på imdb.com. Men värt att notera är att det är (nästan) lika många som satt en tia på den, som en etta. Skrämmande - lika många galna människor som sunda... Och så flera där emellan som måste ha varit ironiska, som inte satte en etta....

Så, nu har jag skrivit av mig. Väldigt neutral och konstruktiv recension eller vad säger ni?! Haha.


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Jo, väldigt neutralt! :) Haha jamen, då är det ännu värre! Vi får skaffa en bättre tolk nästa gång! ;)

Postat av: Annie

Jodå, det var helt okej, var lite dålig på att engagera mig, men jsut nu är inte humöret direkt på topp heller.. Jag ska också hem, ska fira en kompis som fyller år i morgon, genom att dra ut ett gäng och bowla och käka på resturang.. Sen på söndag fyller min syster år:)

Antar att jag inte missade något av den där filmen då?
Kram

2006-03-09 @ 23:35:05
URL: http://www.candy.blogg.se
Postat av: Sarah

Malin!

Jag håller med dig! Efter filmen var jag sur på älsklingen för att han övertalade mig att se på en skitkass film... och att jag kastade bort mina pengar! =(

2006-03-11 @ 13:28:00
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: Mallan

Hallå folket, hon har verkligen rätt ang filmen!
Helt poängslös... Den är lika äcklig för min kille, så denär inte bara en killgrej. Bara sjukt sjukt sjukt! Jo, Malin- din katt.. så söt!

2006-03-12 @ 10:05:55
URL: http://mallansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback